Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2016 20:15 - Апел към малкото останали предани гълъбовъди в Република България
Автор: stoyanov74 Категория: Хоби   
Прочетен: 1013 Коментари: 1 Гласове:
1



   Уважаеми приятели на красивата птица Български гълъб във всичките му разновидности , които нямат аналог в никоя друга страна. Надживял пенсионерската възраст в България, в нашия дом хубавият гълъб винаги е бил като красивото цвете, радост за идните поколения. 
   Настоящата статия която ще предложа на разискване е плод не на амбиции да се правя на интересен, а да споделя един обезпокояващ факт, който наблюдавам в последните години. Като потомствен гълъбовъд, съхранил родовите "Добруджанси преметачи" и в последствие продължил тяхното усъвършенстване чрез селективно отглеждане, към настоящия момент имам повод за безпокойство, като се надявам заедно да намерим решение.
   Същността на фактите е следната. Фрапантно видима е деградацията на различни органи по гълъбите- особено при късоклюните, но не са изключения и другите породи. Като най-често срещан пример е закривяването на човката като орлов клюн, което за човек отглеждал с десетилетия късоклюни гълъби не ми е безразлично, защото такива гълъби страдат. Те не могат да се хранят свободно, има опасност да пробият прясно снесените си яйца, невъзможно е да изхранват собственото си поколение и остава разочарованието от пропиляното в очакване време.
   Имам наблюдения и на деформация на крайниците, нещо което до преди 4-5 години не съм срещал дори и при пустеещите гълъби.
   Много пъти млади гълъбовъди са ме търсили за консулт, как са се развивали десетилетия назад гълъбите и какви болести е имало, а аз от своя страна им казвам, че тези, които сега са се появили, са в следствие на нахлуването на чужди породи- приносители на болести които ние не разпознаваме и не успяваме да преборим. До преди 20 години имахме супер ветеринарни служби и български производи качествени лекарства- със спесимен за произход, годност, доировка и опис на лекуваните болести. Към настоящия момент ползваме лекарства на които аз самия нямам доверие и ваксини, които малко хора знаят, че не само положителен ефект имат, но дори в повечето случаи той е отрицателен, тъй като не всяка птица усвоява дадена ваксина, което е предпоставка за последваща смъртност. В контакт съм със специалисти по генетика от "Факултет по ветеринарни науки"- Стара Загора- доц. Гондашева, доц. Николов, проф. Митев и им благодаря от сърце, че винаги са ме разбирали и подкрепяли.
   В края на настоящата статия без да налагам никому своето мнение за по-горе споменатите деформации, убеден съм, че те са в следствие на ГМО в зърнените храни, които както влияят на птиците, така и на нас- хората, които също ги консумираме.
   Очаквам вашата споделена болка и мнение за горе изнесеното, за което не се срамувам, защото истината е очевидна.

Ваш дядо Стоян- 0884221104

image
image



Гласувай:
1



1. atanas11 - Абсолютно си прав бай Стояне(то ...
01.04.2016 17:52
Абсолютно си прав бай Стояне(то кога ли не си бил,но това е друга тема).И аз имам същото наблюдение.Люпят се с дефектни крака понякога и човките понякога са като на орел.Беше ми странно,но сега имам отговор на тези въпроси.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stoyanov74
Категория: Хоби
Прочетен: 134700
Постинги: 28
Коментари: 35
Гласове: 45
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930